BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday 14 September 2011

Belasah Semua.

Assalamualaikum w.b.t


                 Kenapa entri ni tajuk belasah semua? sebab aku nak belasah cerita semua benda dalam satu entri ni ja. Semua apa aku rasa nak tulis akan aku compilekan dalam entri ni. Macam summary gitu. ahakz!


Cerita 1- Sakit.


                  Aku pon tak faham apa yang tak kena. Tapi tulang2 dalam badan aku ni selalu sangat rasa ngilu. Tambah2 yg kat kaki. Kekadang tu bukan waktu sejuk ja panas pon still rasa ngilu. Kalau tak sakit aku tak kisah, ni kadang2 tengah tidoq waktu malam sedap2 tengah mimpi putera idaman tetiba mai sakit tu mau keluaq jugak ayaq mata tetengah malam. Tapi sejak balik UiTM ni tak dak dahla rasa sakit tu. Nak jadi masalah, lutut pulak sakit. Sejak semalam tetiba ja sakit. Bila belajaq kat UiTM  ni pastu sakit lutut pulak memang terbaek la kan. Dahla kelas aku semua macam tak boleh nak tinggi lagi. Haih apala nasib badan muda2 dah sakit lutut.




Cerita 2 - Kolej & Roomate.


                   Dua hari lepas aku pon dah selamat menjadi pelajar Kolej Mawar balik. Dengan semangatnya aku daftar ingatkan nak dapat bilik 4 orang. Tengok2 dapat bilik untuk 2 orang. Bukan aku tak suka, tapi bilik 2 ni sunyi la sikit. Tak happening orang kata. Depa bagi kat aku nun tingkat 7. 2B-07-28. Mujuq la ada lif, mau dak naya aku. Roomate aku okek ja. Dia umuq 21 tapi bila aku tanya nak panggil kak ka dia kata tak payah nanti rasa tua.haha. Dia ambik pengajian bahasa inggeris tuuu. Sure cakap omputih macam ayaq. Tapi ni lah kelemahan bilik berdua. Bila roomate tak dak rasa sunyi ja. Tapi ok la sebab ada banyak spaces sekarang dalam bilik. Just almari ja tak bg yang besaq2. Cuma masalahnya sekarang aku dah reserve duit yuran kolej RM210 sebab ingat dapat bilik 4 sekali ni dapat bilik 2 kena RM420 kot. Nak cekau mana??. Mintak abah??. Aku bab2 mintak duit ni yang lemah ni. huuu~




Cerita 3 - Classmates.


                     Sem 1 fac tentukan kelas. Sedih. Aku dapat kelas LWB01A kelas first tuuuu.haha. Aku tak kenai sorang pon budak pompuan dalam kelas tu. I mean I'm familiar with their faces but i'm not that close with them. So awkward tau dak. Aku taktau la macam mana nak survive dalam kelas. Aku kena beramah mesra dengan gigihnya la gamaknya. 





Cerita 4 - The Law.


                      Minggu ni dah start masuk kelas walaupun tak start belajaq lagi tapi lecturers semua macam bagi briefing la berkenaan setiap subjek. Dalam2 bg peringatan tu depa tak lupa nak peringat jugak subjek yg mempunyai kadar fail yg sangat tinggi. Aku cuak. Aku ada sikit rasa tak percaya yang aku dah bergelar pelajar Ijazah Sarjana Muda. Pastu one of the lecturer told us to ask ourselves  whether we could survive this? n is this what we really want??. For me the answer is simple. I don't have to think whether I could survive or not. Because we can went through everything if we really want something in our life. Nothing is impossible if we work real hard. I won't give up because just imagine, if I give up, I dissapoint way tooooo many people. Plus this is what I want. So why should I give up when I already put a lot of effort for this. So just fighting all the way! :)




Cerita 5 - Hati.


                           Hati belum sembuh dah cukup nak describe pasal cerita ke 5 ni. Tambah lagi dah masuk belajaq balik, ada hati yang tergugat. Tak sangka.




Okeh hujan pon macam nak turun. Mata pon macam nak tutup. Baik aku tidoq satg pukul 2 ada kelas BEL. BEL?? Arghhhh






p/s : Kalau dulu kelas awesome sekarang kelas awkward. Maybe baru lagi. Lets wait n see :)


sila-sila lah komen :)

0 comments:

 
farazmi yg tulis